От х:

Днес в x:

Триумфалното завръщане на Linkin Park: „From Zero“

Рядко едно завръщане е посрещано с толкова много вълнение, но също и с подигравка, както скорошното възраждане на Linkin Park.

Изминаха седем години от последния им студиен албум (“One More Light“, 2017), който пристигна два месеца преди любимият фронтмен Chester Bennington трагично да посегне на живота си. Оттогава слушателите чакат с нетърпение да видят дали, кога и как Linkin Park ще продължат, и когато те обявиха, че съоснователката на Dead Sara Emily Armstrong ще бъде тяхната нова фронтдама, много фенове бяха разстроени.

В края на краищата мисълта някой да поеме ролята на Bennington се възприема като направо богохулство (въпреки че всички замесени поясниха, че Armstrong не се опитва да надмине или замени Bennington, а вместо това се опитва да насочи Linkin Park към нова ера, която е успешна както артистично, така и комерсиално ). Плюс това, връзките на Bennington със сциентологията и осъдения изнасилвач Дани Мастерсън бяха разбираемо проблематични, ако можем да се изразим меко.

Достатъчно е да се каже, че най-новият им запис, “From Zero” (който бележи дебюта на Armstrong и барабаниста Colin Brittain), ще бъде приет със смесени чувства от безброй фенове (ако не и музикалната индустрия като цяло). Въпреки това, когато бъде оценен изцяло въз основа на собствените си качества и без да гледаме от тези противоречия, “From Zero” е много приятно – и дори носталгично – пътуване, което демонстрира колко добре Armstrong се вписва в групата и колко добре Linkin Park са запазили своя обожаван подпис.

Много от най-добрите моменти в From Zero са и най-свежите моменти.

Например, 22-секундното начало „From Zero (Intro)” е предимно вокална хармония, която – умишлено или не – предполага прераждане. Честно казано, има повече общо с „Our Prayer” на The Beach Boys или “Evening Star” на Big Big Train, отколкото с всичко, което Linkin Park са правили преди, и това е още по-добре за тях, тъй като веднага внася иновация и тежест в LP. По същия начин „Good Things Go“ е значима не само заради символичния си текст („Sometimes bad things take the place where good things go“), но и заради това колко чудесно се съчетават вокалите на Armstrong и Mike Shinoda; суровостта и неговата сериозност са напълно завладяващи, което помага на “Good Things Go” да бъде изключително епична и въздействаща.

Всъщност, Armstrong печели мястото си в цялата поредица, тъй като както дрезгавият й глас, така и оперната чистота работят перфектно заедно с инструменти, които целенасочено са написани за нейния стил и диапазон. От конфронтационната агресивност на „The Emptiness Machine,” „Casualty” и „Heavy Is the Crown” до по-меките нюанси на „Over Each Other” и „Overflow”, тя лесно се адаптира към всичко, което нейните съгрупници хвърлят по нея сред открито привличане нейният собствен вкус към писането на песни и аранжиментите.

Както подчертават “Cut the Bridge” и “Two Faced“, Shinoda е толкова умел както винаги в пеенето и рапирането, и колкото и противоречиво e да да се каже, тези песни (наред с други) дори са предизвикателство към по-стари песни на Linkin Park. По-конкретно, “Cut the Bridge” звучи много като “Bleed It Out“, точно както предпоследната “IGYEIH” е нещо като по-мелодична версия на “Blackout“. В този смисъл, и за добро или за лошо, албумът до голяма степен напомня за предишните творби на групата, така че макар да не прокарва много нови позиции, той също така не вижда как секстетът губи от поглед това, което винаги е работило за тяхната химия.

Би било несправедливо да се каже, че феновете на Linkin Park нямат основателни причини автоматично да се противопоставят на “From Zero” (и това ревю по никакъв начин не се опитва да обезцени тези опасения или да прости и отхвърли прегрешенията на групата или Armstrong). Независимо от това, от чисто артистична гледна точка, записът е изключително успешен в възвръщането на магията на групата с достатъчно новости, за да остане интригуващ. Въпреки че никой не може да заеме мястото на Bennington, Armstrong (която отново не се опитва да направи това) е безспорно опитна и достатъчно свежа, за да бъде и негов чудесен наследник.

Казано по друг начин, слушателите, които подхождат към “From Zero” с безпристрастно и отворено съзнание, ще открият, че това е триумфално завръщане на една от най-големите рок групи за последните 25 години.

Източник: rockthenight.eu

Facebook коментари

Коментари в сайта

Трябва да сте регистриран потребител за да можете да коментирате. Правилата - тук.

Случаен виц

Последни новини