Двамата отново ще имат съвместни сценични изяви след сериозния разрив, довел и до разпадането на британската група през 2009 г. Тогава, малко преди концерт в Париж, китаристът и основен автор на песни Ноел обяви, че не може повече да работи с брат си. Шоуто не се състоя, а от „Оейзис“ обявиха, че спират да съществуват.
Почитателите на музиката на братята Галахър от доста време се надяват, че групата, сформирана първоначално през 1991 г., ще се събере отново, особено след като в последните години има индикации, че отношенията между Лиъм и Ноел се затоплят.
На 27 август т.г., точно в 8 часа сутринта британско време, беше съобщено, че те ще се качат заедно на сцената през лятото догодина за първи път от 16 години, като засега са предвидени изяви в Кардиф, Манчестър, Лондон, Единбург и Дъблин. Групата ще възкръсне с първия си концерт в Кардиф, Уелс, на 4 юли 2025 г.
Защо точно сега Ноел и Лиъм Галахър решиха да възобновят „Оейзис“? Този август се навършиха 30 години от издаването дебютния им албум Definitely, Maybe, а през 2025 г. същия юбилей има и (What`s the Story) Morning Glory?, който включва големия хит Wonderwall. Това, със сигурност, може да сред мотивите на Галахър да се завърнат на сцената в комбинация с очакванията за сериозни финансови постъпления от възобновените изяви на „Оейзис“.
Изчисления на експерти от Бирмингамския университет показват, че първите концерти на завърналата се банда могат да донесат около 400 милиона британски лири от продажба на билети и други допълнителни приходи, отбелязва Би Би Си. Данните сочат, че сметката на всеки от братята Галахър ще набъбне с поне по около 50-60 милиона британски лири в резултат на възраждането на „Оейзис“.
Фронтменът и ритъм китарист на американската хеви метъл група „Металика“ Джеймс Хетфийлд и до ден днешен сънува кошмари, преди да тръгне на турне, съобщи Мюзик нюз.
Шестдесетгодишният вокалист, който е част от легендарната банда от създаването й през 1981 г., признава, че му се случва да се съмнява в себе си.
В подкаста „The Metallica Report“ Хейтфийлд разказа, че преди турне нагласата е позитивна, че всичко ще бъде както трябва, и че просто трябва да излязат пред публика и да изпълнят всички страхотни песни, които имат.
Фронтменът на „Металика“ сподели обаче, че напоследък е започнал да се съмнява в себе си и да изпитва несигурност, че с колегите му вече са стари и не могат да правят шоу.
„Започвам да се чувствам несигурен. Минават ми всички тези глупости, които всеки си казва, преди да се заеме с нещо, което го интересува и е важно“, споде
Спектакълът „Червената шапчица“ на Държавен куклен театър (ДКТ) - Видин е селектиран за участие в програмата на международния куклен фестивал на открито „Дни на куклите“ в морската градина на Бургас. Това е поредно участие на видинският куклен театър във фестивала, съобщиха от културната институция.
Пиесата „Червената шапчица“ ще се играе два пъти на откритата сцена „Охлюва“. Драматизацията и режисурата са дело на Мая и Митко Димитрови, сценография и кукли - Елена Цонкова, композитор е Петко Т. Манчев. Участват актьорите Аделина Иванова и Красимир Колев, напомнят от театъра.
В началото на юли Видинският куклен театър участва в седмото издание на кукления фестивал за всички възрасти „Шарено петле“ в Плевен с марионетния спектакъл „Цирк Мираж“.
В периода от 25 август до 1 септември театърът гостува с пет представления на същия спектакъл по време на международ
Изложбата „България – страната на маслодайната роза“ на Националния земеделски музей в София гостува в сградата на Класното училище в Брезник. Това съобщи Станислава Малинова, уредник към Общинския исторически музей (ОИМ) в града.
Експозицията представя предмети и инструменти, свързани с розобера и производството на розово масло. Място в изложбата е отделено и на историята на създадения в края на 60-те години на миналия век Институт по маслодайната роза, етеричномаслените и лечебните култури в Казанлък, работещ по създаването на нови сортове.
Посетителите ще могат да разгледат още множество архивни фотографии, предмети и сувенири (мускали) с изобразени върху тях рози и народни мотиви.
Експозицията ще остане в Брезник до края на октомври.
Малинова поясни, че през следващия месец ОИМ в Брезник ще проведе и традиционните си летни заним
Италианският изпълнител Давиде Локатели ще изнесе рецитал по време на финала на първото издание на конкурса „Бургас и морето за млади изпълнители“, който ще се проведе на 27 юли в Културен дом НХК, ден преди традиционния конкурс, който се провежда в Летния театър на Бургас, съобщават организаторите от местната община.
Давиде Локатели е сред новите попълнения в международното жури на новия формат. Той, заедно Николо Фраджиле и Рита Перота, ще се присъедини към българските и италианските участници в състава на журито, които вече участваха в кастинга на формата - Михаела Маринова, Дарияна Куманова, Стефан Илчев, Антонио Вандони и Христин Стрижлев. Те ще имат задачата не само да отсеят участниците, но и чрез опита и контактите си да помогнат за професионалното израстване на младите таланти и да бъдат техни ментори.
Пианист, композитор и музикант, Давиде Локатели е роде
Деветият Летен оперен сезон „Сцена на вековете“ на хълма Царевец във Велико Търново официално беше открит с балетния спектакъл „Кармен“.
Създаден по музика от едноименната опера на Жорж Бизе, допълнена и обогатена с фрагменти от други негови композиции, той бе представен от Държавна опера – Русе.
На сцената под открито небе излязоха солистите Александър Крунев, Петър Костов и Петя Цонева, хор и оркестър под диригентството на маестра Вилиана Вълчева. В ролята на Кармен се превъплъти балерината Ирена Барбукова, Дон Хосе изигра премиер балетистът Масаки Такада. Тиаго Виктор Да Силва Оливейра влезе в ролята на Съдбата, а балетистът Давидо Диодато бе Ескамилио.
„Кармен“, с либрето и хореография на Наталия Осипова, предложи съчетание от класическия балет и неокласиката, пречупени през изразителността на модерния танц. Спектакълът разказа трагичнат
Според журналиста от „Сънди таймс“ Джонатан Дийн е трудно да се оценят приходите, докато не се разбере пълният обхват на концертите. „Турнето засега не отива по-далеч от Англия, Уелс, Шотландия и Ирландия…Не стига до останалата част на Европа, до Америка и затова мисля, че всякакви приходи са напълно във въздуха, докато не разберем докъде ще отиде тази обиколка“, отбелязва той.
Групата вече обяви допълнителни дати за концерти във Великобритания заради големия интерес на фенове, които ще могат да участват в специална лотария за закупуването на билети. Не е изключено да бъде обявени и още дати, смятат запознати с музикалния бранш на Острова.
С пускането на билетите за изявите на „Оейзис“ настъпи истинска истерия - фенове чакаха дълги часове на виртуални опашки, като междувременно разбраха, че цените им сериозно са се повишили като част от схемата за т.нар. динамично ценообразуване. Оказа се, че стандартните билети в мрежата на Ticketmaster скочиха повече от два пъти - от 148 на 355 британски лири. Британските власти започнаха проверки.
Търсенето на албумите на „Оейзис“ също се увеличи многократно. Дебютният Definitely, Maybe се завърна на върха на британската класация 30 години след издаването си. От компанията, която съставя чарта, заявиха, че интересът е довел до „408% ръст на седмична база“, а продукцията на „Оейзис“ оглавява подреждането за издадени на винил албуми, като повече от половината от седмичния резултат е заради продажбата на музиката им на този носител, отбелязва Ройтерс.
Групата заема също трето и четвърто място в тазседмичната британска класация за албуми с компилацията Time Flies... (1994-2009) и с (What`s The Story) Morning Glory?", издаден през октомври 1995 г.
Братята Галахър сякаш не искат да лежат само на стари лаври - Лиъм отговори на фен в социалната мрежа „Екс“, че „нов албум е сигурен“, съобщи британското издание „Индипендънт“. Той намекна, че новата музика, направена заедно с Ноел, вече е готова. От „Оейзис“, чийто последен студиен албум Dig Out Your Soul излезе през 2008 г., не са потвърдили официално за нова продукция, отбелязва „Индипендънт“.
Примирието на братята Галахър след години на ожесточени нападки напомня събирането на групата „Секс пистълс“ през 1996 г., отбелязва Би Би Си. Тогава фронтменът Джон Лайдън призна, че макар членовете на бандата все още да се мразят, са „намерили обща кауза и това са вашите пари“.
Според Робин Мъри, музикален редактор на списание Clash, моментът за възраждането на „Оейзис“ е „напълно естествен“, тъй като Лиъм и Ноел наскоро са приключили свои солови музикални ангажименти.