Името и творчеството на художника Динко Динев са неразривно свързани с културния живот в Хасково.Повече от петдесет години той твори в този град и има значим принос за развоя на изобразителното изкуство в него. Участвал е в множество национални, регионални и градски художествени изложби, уреждал е самостоятелни експозиции на свои картини.
Две са нещата, които най-ярко характеризират личността на този хасковски майстор-скромност и трудолюбие. Без много шум и каквато и да било помпозност, без никаква припряност или насилване на собствения си талант, Динко Динев естествено навлиза в голямото изкуство и става един от знаковите художници на Хасково още през изминалия век. В своите интересни платна той проявява силен афинитет към градския пейзаж тук-несамо сега, но и в миналото.Неговият професионален поглед сякаш непрекъснато се рее из криволиците на някогашните хасковски улици, които дълги години неуморно е кръстосвал със скицник в ръка. Художникът не е безразличен и към новостите в градската архитектура и индустриалното строителство в онези години.
По-късен акцент в творчеството му са дамските портрети, които все по-често заемат неговите платна. Изключително постижение за Динко Динев по онова време е показаният на първата му самостоятелна избожба характерен портрет на младия Асен Златаров.
Натюрмортите, които рисува пък свидетелствуват за тематичното разнообразие, към което се стреми и отразяват ежедневното битие на художника и вещите, които предпочита да го заобикалят.
В картините си Динев показва солидна пластична култура като извайва ясни и стилни форми, плътни като материя и убедителни като конструкция. Тоналността в тях е строга и респектираща и варира в няколко сурови гами-от черното, сивото и бялото до кафявото, охрата и синьото.
Обемът и цветът, неотделими в творчеството на този автор, архитектониката и разнообразието на фактурата, създават една особена ритмика в неговите платна, която обуславя експресивно-динамичното начало, заложено в тях. Особеностите на неговата жизнена натура и вроденото му чувство за композиция намират ярка изява в цялостното му творческо присъствие и го характеризират като най-модерния хасковски живописец от втората половина на ХХ-ти век. Неслучайно още през 1968 година Динко Динев рисува картини в стил „Поп арт”, с които поставя началото на модернистичното изкуство в града.
Като автор той винаги се е отличавал с бърза, спонтанна и дори нервна реакция, с разноцветно дублиране на петната и точно изграждане на структурните композиции. Характерен за него е широкият диапазон от пластични средства, които тръгват от монохромната тоналност и достигат до пищната багрена разточителност. Отношението му към природата и градския пейзаж диктува емоционалния строй на неговите картини. Всеки елемент от техните композиции сякаш обуславя и общата им духовно-емоционална атмосфера, наситена с напрежение и експресивност.
Цветът при Динко Динев увеличава пластичното богатство на живописта и съчетан с разнообразната, а понякога дори и утежнена фактура, силно въздейства върху сетивата на зрителя. Ръката на художника щедро нанася боите с широки пастозни мазки върху платното като нерядко използва и други материали- пясък, сухи парчета боя, изстъргани от палитрата или дребни предмети от бита.
В яркия си творчески път Динко Динев винаги е търсил и постигал смели и оригинални живописни и пластични решения и с неподражаема искреност ги е влагал в своите картини, които бележат непрекъснатия възход на неговото изящно дарование, превърнало го в един от най-забележителните майстори на четката в Хасково.
Тилко ТИЛЕВ