От х:

Днес в x:

Важно: Промяна в условията на коментиране на Haskovo.NET

Ние дълбоко вярваме, че ако се отнасяме към децата и тийнейджърите с уважение и зачитане на добрия тон, те ще отговорят със същото.

Смятаме за недопустим грубия език, личните нападки и нецензурни изрази в материали, съдържанието на които е посветено на малките и подрастващи членове на обществото. Не това е начинът да ги приобщим към живота, нито бихме толерирали повече обидни или нараняващи ги изрази в коментарите. Още повече, че проблемът е наболял в глобалната мрежа. YouTube вече предприе мерки, като въведоха маркиране на "детско съдържание". 

Свободното и анонимно коментиране от една страна защитава различните мнения, но от друга дава поле за изява на тролове и хейтъри, целите на които не съвпадат с демократичните ценности. А ние просто искаме да опазим от подобни неуместни писания новините за детски, младежки и училищни постижения и изяви. Това е целта ни.

Промяната: При появата на първия обиден или неуместен коментар под материал с тематика деца, училище, тийнейджъри, младежки активности и творчество, материалът ще бъде отбелязан като "съдържащ информация за деца" и коментарите ще изчакват преглед от администратор, преди да станат видими за потребителите. Коментиращият също ще вижда предупреждение за това под формата за писане на коментар. Администраторите могат да изберат по своя преценка този режим още при публикуването на материала, на база своя предишен опит.

Haskovo.NET продължава да е свободна територия, но искаме също нашето пространство в интернет да е безопасно за децата и младежите. Това не е цензура.

За тест, този материал също е маркиран като "детски". Очакваме с нетърпение вашите смислени коментари. 

Haskovo.NET

Видеа по темата

Коментари в сайта (24)

  • 1
    Кр
    Красимира
    35 -16
    10:13, 19 дек 2019
    Поздравеления,Haskovo.Net!Забраната за неуместни коментари към статии за деца и младежи съм сигурна,че ще повлияе положително за всички ни.Особено съм огорчена като прочета новина свързана с постижения на децата и видя пресилени ,груби и меко казани неуместни изказвания.Децата имат нужда от подкрепа и всеки неуместен и обиден коментар е посегателство към личноста ,особено заради крехката им възраст.
  • 2
    Чи
    Читателка
    33 -6
    10:18, 19 дек 2019
    Напротив , ако има кретени , децата трябва да знаят за тях и че те съществуват и трябва да се пазят от тях и да знаят как да ги избягват и игнорират. А така с цензура ще им създадете една нереална представа за живота, която допълнително ще го осакати за в бъдеще. А самата статия е провокирана от един просташки коментар за "дърти кофи"."Децата" са достатъчно големи щом са се докарали да четат коментари и да ползват интернет. Може да си слагате звездичките но да цензорирате не е на добре.
    • Ha
      Haskovo.NET
      15 -18
      11:55, 19 дек 2019
      Статията е нашият начин да ви уведомим за промените. Твърденията за цензура не са уместни в случая. Става дума за преглед преди публикуване - малко забавяне и малко по-голяма сигурност, че се спазват условията за коментиране, които впрочем се изписват всеки път, когато някой коментира.
  • 3
    Ед
    Една майка
    35 -12
    10:25, 19 дек 2019
    Не не ми харесва тази идея. Ако детето прочете нещо и ме попита какво е, ще му кажа че това е коментар на простак или простачка и за такива не трябва да се жени или омъжва щото ще му създава само проблеми цял живот. А не да го цензурирам или да чакам някой морален Биг Брадър модератор да ми определя реалността. Това забавя и коментарите и въобще ще ви спадне посещаемостта , защото читателите четат повече коментарите от самата статия.
    • Бъ
      Бъдете щастливи
      10 -2
      19:44, 19 дек 2019
      По-добре обяснете на детето, че тези хора са тъжни или нещастни. Щастлив човек не би написал грозни думи за когото и да било.
  • 4
    Та
    Така ги виждам нещата
    35 -4
    10:36, 19 дек 2019
    Става нещо като правителството на ГЕРБ те ни обясняват, НЕ дори ни се карат колко добре живеем , а данъците се вдигат, цените растат а заплатите никакви ги няма. В България останаха само работещи-бедни и мизерстващи пенсионери. И драги журналисти един ден и вие ще остареете и когато си получите заплатата си спомнете за наложената цензура.
  • 5
    Ха
    Хасково
    11 -25
    10:37, 19 дек 2019
    Коментарът е скрит заради голям брой отрицателни гласове. За да видите коментара натиснете тук
  • 6
    Ив
    Иванов
    31 -3
    10:55, 19 дек 2019
    За децата и младежите съм съгласен да се поущрява добрия тон, но тогава много ви моля не публикувайте материали с деца и младежи, които са с политическа насоченост или пък разни политици да си правят пиар на гърба на децата.
    Например: Партия Герб дари на училище Христо Смирненски нови компютри. И коментарите под статията да се проверяват преди да се публикуват, защото това ще бъде цензура.
    • Ha
      Haskovo.NET
      18 -17
      11:21, 19 дек 2019
      Т.е., ако Вие ни казвате какво да публикуваме, какво - не, това не е цензура? И никой няма да научи какви ги вършат. Ако ние премълчим, не ставаме ли съучастници? Нашата работа е да информираме, да хвалите или да порицавате е ваше право, а има и органи, които работата им е да наказват.
  • 7
    Dr
    Drug
    18 0
    11:18, 19 дек 2019
    Децата трябва да бъдат учени на увереност. Те трябва да знаят и реално да могат да преценят способностите си и да си правят вярна самооценка. Не е нормално някой комплексиран анонимен индивид, написал някоя простотия под статия да е повод за едно дете да се чувства обидено и наранено, когато е осъществило инициатива или постижение. Самочувствието, когато е заслужено, трябва да бъде възпитавано. Това дете трябва да е наясно, че превъзхожда в пъти клетия анонимник. Какво постигаме като построим балон около децата, те рано или късно ще се сблъскат с простащината и хейта и когато това се случи, няма да знаят как да реагират. Мисля, че по-бързата реакция от ваша страна за изтриване на коментари, които нарушават правилата не само под статии за младежи би била достатъчна мярка.
    • Ha
      Haskovo.NET
      7 -21
      11:41, 19 дек 2019
      Коментарът е скрит заради голям брой отрицателни гласове. За да видите коментара, натиснете тук
    • Dr
      Drug
      11 0
      11:56, 19 дек 2019
      Разбира се, че едно дете не е уверено и мощно. Родителите трябва да го направят такова. Моята теза е, че един от основните приоритети на възпитанието трябва да е отглеждането на уверен индивид, който в същото време е способен да си прави реална самооценка на положителните и отрицателните страни. Как да стане това ако детето не се сблъска с реалността и бъде непрестанно защитавано от всичко? Реалността е груба, хейтъри винаги ще има, но стремежът трябва да е да научим децата как да се справят с тях и как да реагират на такива, а не да ги поставяме в някаква приказка, където всичко е цветя и рози.
    • Ha
      Haskovo.NET
      7 -16
      12:43, 19 дек 2019
      Коментарът е скрит заради голям брой отрицателни гласове. За да видите коментара, натиснете тук
  • 8
    Жи
    Живко
    22 -3
    11:50, 19 дек 2019
    Следя коментарите, и мога да кажа че никой не обижда децата, тук чак такива пропаднали типове няма. Обиждат се помиярите които си правят реклама и трупат дивиденти на техен гръб. Най-много децата да прочетат някоя простащина, която можете спокойно да цензурирате. Но да ангажираш човек който да ти следи коментарите и да решава кое да се публикува и кое не е ... това не е ли малко по Оруел ? Че вие и сега си цензурирате и скривате съдържанието на текста и както виждате никой няма проблем с това. Но оставате поне заглавието на коментара. Което е стъпка в правилната посока. А и повярвайте ми , на улицата и в училище има къде по-големи простащини от това което се пише във вашият сайт.
  • 9
    Ha
    Hater.NET
    14 -2
    13:07, 19 дек 2019
    От цензура ще я докарате.
  • 10
    Аз
    АЗ
    8 -8
    13:27, 19 дек 2019
    Браво, Хасково Нет!
    Чудесно е, че ви е грижа за децата. По - уместно е да се забранят коментарите под статиите за деца, вместо да си губите времето да ги четете. Кому е нужно това?
    • Ha
      Haskovo.NET
      10 -4
      14:15, 19 дек 2019
      Да, това е най-лесно. Но не е хубаво да настъпва пълно мълчание, би било проява безразличие най-малкото. Нека се чуват и похвали, и критики, все пак някъде там, в многото различни мнения, се крие истината. Ако нещо бихме искали някого да научим, то е, че тя може да изглежда различно, може да не се вижда на пръв поглед, но съществува. И може да бъде изговорена на литературен език и без обиди, нецензурни изрази и завоалирани клюки. Човек трябва да отстоява своето мнение, без да напада другите. Такива работи... отваряме си работа
  • 11
    Ди
    Диктатура.
    3 -1
    16:14, 19 дек 2019
    Коментарът е заменен с този текст от редакторите заради обидно,расистко или нецензурно съдържание!
  • 12
    Ге
    Гергана
    5 -7
    20:14, 19 дек 2019
    По повод на коментарите изобщо, не само под статии на образователна, младежка и детска тема нещо да предложа. Какво би станало, ако ги направите неанонимни? Тогава никой няма да реве, че го цензурирате, но пък ще застане с името си зад написаното. Не знам впрочем технически дали е възможно.
    А за опасяващите се от цензура ще кажа- няма нищо недемократично да се "затъмняват" коментари, които освен обиди нищо друго не съдържат. А такива има много, за съжаление, и под най-хубавата новина ще ги намерите. Анонимността дава възможност на всякакви комплексирани хора, безделници и негативисти да очернят с жлъчта си де що видят.
  • 13
    Ив
    Иво
    10 0
    20:33, 19 дек 2019
    Haskovo.net - ами да ви кажа от къде се уча да ползвам ТОЗИ език - погледнете политиците ! КАКЪВ език ползват ТЕ в безкрайните спорове и разпри помежду си? Нужно ли е да давам примери какъв е техния език - понякога доста по- циничен и арогантен от този тук ?! А ТЯХ кой ще ги цензурира ? ТЕ какъв пример дават на подрастващото поколение ? Пак за ,, богопомазаните " може всичко, но за обикновените хорица -НЕ ! Както е в правосъдната ни система, в здравеопазването, в КАТ, митниците... - няма нужда да се изброява всичко. Та кажете как ще оправите тези, които би трябвало да са пример / езиково, и с поведението и действията си / .... - НЕ само за подрастващите ! Знам, че няма да има отговор. И така ще се кара, докато на някой някъде не изпушат бушоните! Чудя се как до сега това не е станало ?!
  • 14
    Го
    Госпожа
    10 -1
    08:11, 20 дек 2019
    Колко от децата четат новини,в частност от региона? Заети са с далеч по-вълнуващи за тях неща.Най-много даден клас от някое училище да прочете репортаж,посветен на конкретна изява.
    Това си е чисто и просто налагане на цензура.
    Освен това,трябва да се свиква,че живота е сурОв и к*рОв и не може да се заблуждават,че са харесвани от всички.
    Да,цензурирайте цинизмите и псувните.Това никое дете не го заслужава.Но не отнемайте свободното слово.Всеки си има мнение и своя гледна точка.А и толкова ли е трудно да се проследи IP-то на телефона на циника и да бъде баннат?Масово се коментира от телефони,а и РС-тата с динамичен IP стават все по-малко и по-малко.
    • Ha
      Haskovo.NET
      2 -9
      11:26, 20 дек 2019
      Госпожо, следенето и банването: първо не са наша д... Виж коментара
  • 15
    Bo
    Bob
    13 0
    12:46, 20 дек 2019
    Добре де, питате за мнението на хората за новата мярка, а когато повечето от читателите ви кажат, че го възприемат като цензура, реагирате като ощипани и се обяснявате под всеки пост как не било ораничение. Явно самите вие не сте толкова убедени щом имате нужда да обяснявате как всичко е точно и нищо не се е променило. Не можете вие да казвате дали твърденията за цензура са уместни или не. Хората имат право на своето мнение, вие имате право на вашето и ясно и категорично сте го изразили в самата статия, но не сте някаква универсална инстанция, която да казва на хората как да ви възприемат.
    • Ha
      Haskovo.NET
      3 -11
      13:24, 20 дек 2019
      Къде видяхте въпрос? Уведомяваме, за да няма недор... Виж коментара
Последни новини