От х:

Днес в x:

Над 100 се подписаха против застрояването на парка в Куба, смятат го за престъпление

    Над 100 души са се подписали против застрояването на парка край улиците "Св. св. Кирил и Методий" и "Брацигово" в хасковския квартал Куба. Недоволството там стартира във вторник, когато служители на общинското предприятие "Екопрогрес" демонтираха пързалки, люлки, пейки и катерушки. Тогава живеещите в района разбраха, че предстои застрояване на терена. Близо 2/3 от целия имот (564 кв.м.) са частна собственост, закупена през 2004 година от бизнесмена Иван Стаматов, който е шеф на строителната фирма "Монолит". Той купил терена от частно лице, след реституция на имота. На 27 септември 2018 година е получил разрешение за строеж на 3-етажна жилищна сграда с апартаменти.

    Останалата близо 1/3 от имота (345 кв. м. в северната част) са общинска собственост, фигурираща в архитектурните документи като парцел. Вчера кметът Добри Беливанов заяви, че тази част ще бъде обособена според желанията на живеещите там.

    Ситуацията обаче разгневи живеещите в района, които настояват паркът да си остане и стартираха петиция против застрояването на кооперацията, за да може децата в бъдеще да има къде да играят. Част от недоволстващите се събраха на протест тази сутрин.

    "Паркът беше удобен за родителите, които водиха децата си да играят, след като ги вземат от близката градина.", заяви Иван Иванов. Той поясни, че подписката ще бъде предадена в общината и в Общинския съвет. Хасковлията поясни, че няма против застрояването, но то да бъде съобразено със закона и допълни, че ще сезират прокуратурата.

    Неговият съсед Николай Ангелов заяви, че ако на това място бъде издигната кооперация, децата им ще трябва да играят на улицата. "Ако трябва ще сезираме омбудсмана Мая Манолова, която да разнищи случая, защото това е било общинска собственост и след това става частна", коментира още хасковлията, който беше категоричен, че е престъпление застрояването на детската площадка.

    Живеещите в района настояват община Хасково да вземе мерки против бъдещото строителство, ако трябва имотът да бъде откупен от частника. Инвеститорът обаче вече е обявил апартаментите за продан на зелено.

    Обитателите на хасковския квартал се опасяват, че в най-скоро време може да бъде застроен и съседния парк, в който съоръженията са стари.

    Haskovo.net

    Източник: Haskovo.NET

    Видеа по темата

    Facebook коментари

    Коментари в сайта (30)

    • 1
      Ку
      кубинец
      45 -17
      11:39, 8 фев 2019
      да ти приседне дано стаматов. това да бъде последното нещо което строиш. ненаяден
      • Ка
        каун
        13 -4
        17:49, 8 фев 2019
        А затвор няма ли да има най-накрая за някой?
      • Не
        Не запознат
        5 -3
        06:09, 9 фев 2019
        Ако парка е реституиран и върнат на хората от които е бил откраднат от комонестическия режим и след това продаден на трето лице то тогава този парк вече не е парк а частен имот ,като имоти те на всички тези баби и дядовци на фотосите от статията все едно на тях да им кажат да си съборят къщите и на тяхното место да се направи парк, а те ако не се съгласят да им направят по една подписка за това че не са съгласни да имат парк вместо къща.На тоя имот дето протестират за него щом е частен значи някои плаща данък на тая държава а щом плаща данък ще прави с него каквото си поиска като искате да го запазите купете го и му плащаите данъците.
    • 2
      Ал
      АЛПИНИСТ
      58 -13
      11:43, 8 фев 2019
      Изкарайте списъка на центъра, ще ви се подпишат още 1500 поне!
      • Ar
        arhitekta
        26 -27
        13:42, 8 фев 2019
        А точно как да забранят строежа? Частен е имота, парцела е за жилищно застрояване, ще се строи жилище. На съседите не им харесвало?!??? Къде е неприкосновеността на частната собсвеност?
        Съда го е възстановил на частно лице, продадено на частно лице- а ако този Стаматов реши да ви дсъди тия от подписката за пропуснати ползи? А ?! Друга подписка ли ще правите. Ей има ред някой си го спазва..и някои хора пък тръгват срещу него. Не мога да го разбера. А между другото като са си водили децата в това паркче едно време го е нямало големия парк от другата страна под езиковата. Така, че къде е зора пак не виждам...има парк наблизо общината едно време си го е направила, там в тая нивичка е решено да има къща близо 20 години си е така. ..Ама не им харесвало.Кое проекта ли не ви хареса?Тая демокрация странно я разбирате
      • Ja
        Jack Bauer
        27 -14
        14:12, 8 фев 2019
        до архитекта скапан - няма ред, само подкупи и корупция, затова сума ти паркове се застроиха. Ти я разбираш криво демокрацията. Демокрация за тези, дето имат бол пари и си правят каквото си искат, строят по парковете примерно. За останалите е анархия.
    • 3
      Не
      не може така
      32 -8
      11:49, 8 фев 2019
      Питат след като са направили скици, макети, договори... Правят си каквото си искат... лешояди негодени
    • 4
      Ха
      Хасковлия Кауйн
      24 -34
      11:52, 8 фев 2019
      Коментарът е скрит заради голям брой отрицателни гласове. За да видите коментара натиснете тук
      • Ча
        чао
        37 -6
        11:53, 8 фев 2019
        не ни трябваш
      • Ja
        Jack Bauer
        22 -8
        14:14, 8 фев 2019
        И аз се радвам, че не живееш тук. Един боклук по-малко.
      • Да
        Да та иба
        1 -1
        10:04, 9 фев 2019
        Пръдльо...
    • 5
      Ла
      Лаурел и Харди
      34 -4
      12:08, 8 фев 2019
      Не подписи, а гьостерица трябва да играе. Хубаво го беше написал някой "свободата не ще екзарх - иска Караджата"
    • 6
      Сп
      справедливост за всички
      28 -29
      12:40, 8 фев 2019
      Имота на който искат да строят е частна собственност от много години, нали така? Ами ако утре цял квартал реши, че искат парка да стане по-голям и за целта да се съборят съседните къщи? Че и подписка може да направят. Едно е какво искаме и съвсем друго до колко е законно. Ако толкова искате да е справедливо, ами съберете пари, изкупете имота от собственника и после го дарявате на общината за да направи парк. ако след това общината го продаде на някой който иска да строи там то тогава може да скачате всички срещу застрояване. Или сегашното управление е виновно, че имота е частен.
      • Ма
        МАНГО
        19 -9
        13:13, 8 фев 2019
        На 100% съм съгласен с вас.
        Но... комунизма НЕ си е отишъл - както пееше Въско Кръпката. За съжаление.
      • Ja
        Jack Bauer
        21 -13
        14:17, 8 фев 2019
        А как е станал частна собственост? С далавера. Така че са прави хората.
      • Ма
        МАНГО
        16 -9
        14:26, 8 фев 2019
        Jack Bauer
        Научете се да четете и тогава коментирайте!
        Имота е ЗАКУПЕН от частни лица, на които е реституиран!
      • Ja
        Jack Bauer
        9 -11
        16:38, 8 фев 2019
        До манго - прочетох го!!! Правилно съм написал - ДА-ЛА-ВЕ-РА. И едното и другото.
      • Сп
        справедливост за всички
        9 -2
        21:31, 8 фев 2019
        Jack Bauer, четеш като дявола евангелието. Затова ще ти го обясня малко по-ясно. Този имот е бил частна собственост много преди да се родиш ти и в последствие иззет през комунизма така както се е случвало с много имоти в града. Като хората са били компенсирани с дребни суми и едно апартаментче някъде. През новите години хората са си върнали собствеността върху имота и съответно са го продали срещу добра цена. Сега новия собственик е решил да строи. А всички скачат и реват "неееее искаме да му се отнемат земите и да се прави парк". Ами идете и му я изкупете земята бе, Това е демокрацията за която толкова скачат и реват всички а вие го обръщате на свободия. Отговори ми честно ако утре цял квартал или цял град скочи, че искат да ти се отнеме твой частен парцел ти съгласен ли ще си ?
    • 7
      Сп
      справедливост за всички
      22 -4
      12:49, 8 фев 2019
      Да ви припомня нещо от преди години:
      http://www.haskovo.net/news/79054/Park-v-%E2%80%9EKuba%E2%80%9C--Za-sada-gradinka--za-obsthinata-%E2%80%93-parcel-za-stroezh
      Тогава къде бяхте? Тогава защо спяхте?
      Сега вече там се мъдри голяма къща ама тогава подписки имаше ли?
    • 8
      Об
      Община Хасково
      17 -4
      12:54, 8 фев 2019
      Това е проблем който едва сега започва да се показва...Не се сърдете на бизнесмена ,а на заспалия Общински съвет, който трябва да търси варианти града да бъде добро място за живеене. Следете внимателно какво се случва и на други места от подобни заложени бомби - на Ямача например могат да се случат много по-големи безобразия ако Общината не реши да се намеси и придобие тренировъчния спортен комплекс-било през заплащане ,било през замяна.Иначе Хасково е с такава инфраструктура/тесни улици/,че всяко разрешение за строеж трябва много внимателно да се разглежда.
    • 9
      Сп
      справедливост за всички
      22 -10
      12:59, 8 фев 2019
      Задайте си само въпроса "Ако имота е мой и аз искам да строя там обаче целия квартал не иска кой ще има право?" Ха сега си отговорете на въпроса.
      И на мен може да не ми харесва, че комшията иска да си построи къща в съседния имот и да си заживее там ама по план ще ми закрива гледката нагоре по пътя. Освен да направя подписка и да искам да я построи така, че на мен да ми е кеф, а не на него.
      А между друго искам да взимам заплатата на Б.Б, а всички пенсионери да взиат пенсии по 2000лв. Даже ще организирам подписка по всички населени места в България.
    • 10
      Км
      Кмете
      7 -16
      14:43, 8 фев 2019
      Коментарът е скрит заради голям брой отрицателни гласове. За да видите коментара натиснете тук
    • 11
      Мм
      ммдааа
      7 -12
      15:14, 8 фев 2019
      има начин да се атакува в съда, но трябва да го на... Виж коментара
    • 12
      Ев
      ЕВРОАТЛАНТИК
      22 -8
      15:28, 8 фев 2019
      Подписи сега А га ривахте до посиране СДС СДС СДС и цапахте гащите от викане не мислехте че ще останете без работа че ще имате по 150 лв пенсии и ще ви застроят парковете не мислехте
    • 13
      Би
      биг систър
      15 -1
      17:36, 8 фев 2019
      Трудно ми е да повярвам в искреността на подобна реакция - нали ул.'Кирил и Методий' е между зелената алея на езиковата и природен парк Кенана? Кой друг квартал може да са похвали с толкова зеленина?
      • Ii
        II
        16 -7
        18:59, 8 фев 2019
        Истината е че пет пиянки от квартала, на чиито къщи ще им пада сянка от кооперацията са решили да плюят по кмета. В квартала е пълно с детски площадки, кенана и новият парк са на по две крачки. Точно от това се нуждае Куба, от нови и модерни сгради за да се привлекат млади хора. В крайна сметка, няма никакво значение дали на някой му харесва или нв, щом нещата са в законни норми няма какво да се говори повече.
    • 14
      Ан
      Анора
      3 -2
      20:42, 8 фев 2019
      чякаме коментара на божиловата-танцьорка от дарданели дето има негативно мнение по всеки въпрос.хайде.изоставяш
    • 15
      Ii
      II
      6 -4
      21:50, 8 фев 2019
      От това което се вижда на така наречения “протест срещу застрояването на детски площадки” са излезли две бабички столетници, и няколко мъже на които махмурлужките кръгове под очите от вчера още не са изчезнали. Вижда се колко необходима е конкретната площадка за квартала след като на “протеста” няма нито един млад човек, млад родител или дете.
      • Tk
        Tk
        4 -4
        22:31, 8 фев 2019
        Хаха, да бе наистина е така, само бабки и дядовци. Това ли са най´големите защитници на парка за деца хах Това най-вероятно са съседите на новата кооперация дето ги е яд че ще им развалят гледката и сега попържат злобно против всичко и всеки. Нормална за простият човек реакция разбира се...
    • 16
      Тк
      Тк
      1 -3
      23:57, 8 фев 2019
      Ако не си запознат с случея ела.да ти разкажем и тогава говори ☝️
    Последни новини