Стоунхендж е построен като място за слушане на трансова музика, съобщи в. "Дейли телеграф", позовавайки се на университетски професор, който е любител ди джей. Археолозите от десетилетия спорят за предназначението на 5000-годишния паметник.
Проф. Рупърт Тил от университета в Хъдърсфийлд, който е специалист по акустика и музикални технологии, твърди, че каменните блокове създават идеална акустика за засилване на "повторяем трансов ритъм". Стоунхендж е имал много приятна акустика, почти като за концерти, убеден е професорът. Тя е усъвършенствана от много поколения.
Тъй като паметникът е полуразрушен, Рупърт Тил е прибягнал до компютърен модел, за да провери звуковите му характеристики. Той използвал и копие на Стоунхендж в естествен размер, построено като военен мемориал в Мерихил, щата Вашингтон.
"Каменните блокове са извити и отразяват идеално звука. Успяхме да възпроизведем говор или пляскане с ръце в Стоунхендж преди 5000 години. Предизвикахме резонанс, почти като звън на винена чаша, по която някой чука с пръст. В тези условия и най-обикновен барабан е звучал невероятно драматично" - разказа Рупърт Тил.
Проф. Рупърт Тил от университета в Хъдърсфийлд, който е специалист по акустика и музикални технологии, твърди, че каменните блокове създават идеална акустика за засилване на "повторяем трансов ритъм". Стоунхендж е имал много приятна акустика, почти като за концерти, убеден е професорът. Тя е усъвършенствана от много поколения.
Тъй като паметникът е полуразрушен, Рупърт Тил е прибягнал до компютърен модел, за да провери звуковите му характеристики. Той използвал и копие на Стоунхендж в естествен размер, построено като военен мемориал в Мерихил, щата Вашингтон.
"Каменните блокове са извити и отразяват идеално звука. Успяхме да възпроизведем говор или пляскане с ръце в Стоунхендж преди 5000 години. Предизвикахме резонанс, почти като звън на винена чаша, по която някой чука с пръст. В тези условия и най-обикновен барабан е звучал невероятно драматично" - разказа Рупърт Тил.