Идеята хрумнала на Георги Кънчев от Поморие, докато плавал на дълги маршрути в открито море Едно момченце от Поморие, ненавършило 3 г., става вдъхновител на първия български интерактивен буквар.
Едно момченце от Поморие, ненавършило 3 г., става вдъхновител на първия български интерактивен буквар.
Бащата Георги Кънчев забелязал огромния интерес на сина си Мирослав към мобилните телефони. А в дългите нощи, докато плавал в открито море, механикът изчел не една и две книги за ранното развитие и възпитанието на детето.
“Разбрах, че ако детето се научи да чете по-рано, то ще се развива по-добре занапред. Реших да използвам неистовия интерес на сина си Мирослав към мобилните телефони и да направя игра, която освен забавна да бъде и полезна”, споделя Георги Кънчев. Той започва да търси обучителни приложения, но се оказва, че подходящите са само на чужд език
Тъй като много иска синът му да се научи да чете, преди да тръгне на училище, Георги не се отказва от липсата на български приложения.
Първоначално се хваща да реализира проекта си със свой партньор от Румъния, но нещата не потръгват. Тогава влиза в контакт с бургаски IT специалисти и така близо 2 г. след първоначалната идея продуктът е готов.
Появява се “Буквеница” - игра за мобилни устройства, с която деца учат буквите и цифрите, докато се забавляват. Избирайки подходящо име на играта, 38-годишният Георги много искал то да прави асоциации на класическите детски игри като гоненица, криеница.
Първоначално се спрял на думата “писаница”, но в крайна сметка вариантите се избистрили до “буквеница”.
“Аз съм се занимавал с програмиране като хоби, но нямах физическата възможност да направя играта сам.
От друга страна, можех да си позволя финансирането на такъв проект. Реших да го направя, но не с цел бизнес, а това да е моят принос към обществото”, казва корабният механик.
Освен с IT специалисти се свързва и с бургаската поетеса Сабина Петрова, която заедно с дъщеричката си пише част от стихчетата в играта.
Всяка буква от азбуката се асоциира с предмет или животно, за което има подходящо и забано четиристишие.
“Първоначално си мислех, че лесно мога да намеря такива стихчета, но като прелиствах книжки и буквари, се оказа, че няма”, казва Георги.
Играта има две версии - безплатна, която всеки родител може да качи на телефона си, и пълна.
“Направихме и платена версия, защото исках начинанието да се самоиздържа. Да имам основа, на която да надграждам, защото приложението може още много да се развие.
Играта е достъпна за ползване онлайн и на телефон през сайта. Към свободната версия има много голям интерес. Към платената - не. Много малко хора я ползват, макар че цената е символична - 4 лв. Това е по-малко от кутия цигари или 4 автобусни билетчета”, коментира помориецът.
Писането на букви в интерактивния буквар става на 3 нива - с докосване, плъзгане и най-трудната част - с изписване.
Ако детето премине успешно и трите нива, получава награда. Наградата са 3 пчелички, но вместо хартиени като едно време те са виртуални.
“Синът ми се справи много бързо с играта”, гордее се бащата. Той е завършил морското училище в Бургас и висшето военноморско - във Варна.
Една година работи като механик на военен катер в Созопол, тъй като е завършил военен профил. След това започва да плава на търговски кораби като главен механик.
Обича да се занимава с роботика, дори е изработил прототип на робот - берач на малини.
С половинката си Анна Крумова се занимават със земеделие. Младото семейство отглежда лешници край Поморие.
Георги е кореняк помориец, а избраницата му е родена далеч от морето. Тя е от Видин, но среща Георги преди 15 г., когато идва да работи на морето. Любовта между двамата пламва и красивата видинчанка остава в Поморие.
Двамата се радват на 5-годишния си син Мирослав, който все по-трудно се разделял с татко си при всяко следващо плаване. В края на август Георги Кънчев замина на плаване към Китай.