Уил Смит си спомня времената, в които бил обсебен от победата. “Бях в ситуация, в която промотирах нещо, само защото исках да спечеля, а не защото вярвах, че е полезно”, казва той. Ерата на “Мъже в черно” и “Този див див запад” се оказа изключително успешна за Смит. “Фокусът ми се измести от артистичността към победата”, добява той.
“През 80-ти и 90-те години, представяхте един трейлър с експлозии и едва в сряда хората осъзнаваха, че филмът ви не струва.”, казва актьорът. В днешният социален свят обаче оценките за даден продукт или филм са мигновени. Авторите знаят от самото начало дали продуктът им отговаря на изискванията.
Според Смит това е добре. “Харесва ми идеята, че трябва да правим добри филми”, казва той. От гледна точка на маркетинга и продажбите това означава по-дълбока връзка с публиката. “Ако хората не харесват филма, едва ли ще успеете да го продадете.”
Актьорът претърпял трансформация “от продукта към хората”. “Умът ми крещеше, че продажбите, маркетинга, творенето не може да се въртят около мен”, казва той. Урокът е ясен: ако не се вслушвате в аудиторията си, всичко, което се опитвате да рекламирате няма да бъде разбрано. Що се отнася до работодателите: ще ви е нужен късмет, ако настоявате служителите ви да изпълнят нещо, в което не вярват, само защото вие така сте решили.
Смит не е единствения, който обръща внимание на новата реалност в света на рекламата. Джес Грийнуд от R/GA твърди, че най-голямото предизвикателство пред рекламата е скъсването с идеята, че бихте могли да си купите присъствието в живота на хората. Той дава за пример мобилните банери, които 66% от потребителите намират за дразнещи, а 60% от кликванията върху тях са извършват по грешка.
За Уил Смит и Марк Томпсън, президент и изпълнителен директор на New York Times Company всичко зависи от добрата история. Очаква се New York Times да спечели около 60 милиона долара от реклама през тази година. Според Томпсън успехът в тази процъфтяваща област изисква добро, креативно и журналистическо съдържание. За Смит, разказването на истории е универсална емоция. Оказва се, че силата на историята, която го привлякла към актьорската професия е и ключът към изграждането на успешен бранд.